Zenész, énekes, DJ vagy producer vagy?
Első gondolatra hajlamos lehetsz azt hinni, hogy a buliszervezés és közösségépítés nem a Te dolgod, hanem a bookingosé és a menedzsmenté, így legyintve passzolod a témát.
Ám igazából, amint az az előző “Zenei karrier önerőből” c. zeneipari könyvből is kiderült, ahhoz, hogy legyen egy koncertszervező embered és egy menedzsment a hátad mögött, nem kevés évet kell eltöltened a szakmában.
Addig meg azért jó lenne fellépni, gyakorlatot és tapasztalatot szerezni, építeni a közösséged, nem igaz?
Mivel ezek a feladatok teljesen rád hárulnak, először egyedül kell magadnak felépíteni saját közösségedet a médiában. Ráadásul 1-2 év után ezeket az embereket meg kell tanulnod mozgósítani is a fellépéseid helyszínére.
A klubtulaj, promóter nem fog helyetted, neked közösséget építeni. Ugyan van egy törzsközönség minden rendezvényen, de ők nem miattad vannak ott, és kár is abban a tévhitben ringatni magadat, hogy megmozdulnának a neved hallatán, ha egy másik városban lépnél fel, vagy extrém esetben, akár másnap emlékeznének a nevedre.
Páran biztosan lesznek, akik majd csatlakoznak a közösségedhez egy jó buli után, de a nagy részének egyetlen művész leszel a sok közül, akinél jó volt a zene és ennyi.
Így elérkeztünk ahhoz a kritikus ponthoz, hogy ha magadnak nem építed fel és szervezed meg a lehetőséget, akkor statisztikai alapon elég kicsi az esélye, hogy majd más ezt megteszi helyetted.
A könyv segítségével nem csak azt tanulod meg,
- hogyan lehet felépíteni egy működő közösséget,
- hanem azt is, hogyan lehet az első saját bulikat megszervezni, viszonylag limitált költségekből.
Mert emiatt tudsz majd a lehető leghamarabb, a leghatékonyabban bekerülni a zenei körforgásba, és ehhez nem feltétlenül kell hetedhét országra szóló slágert írnod.
Ha klubtulaj, promóter vagy szervező vagy?
Ez a zeneipari könyv azokat a tapasztalatokat is hivatott bemutatni az elmúlt évekből, amelyeket a szerző számos klubtulajdonos, és partisorozat-szervezővel való közös munka során gyűjtött. Ezek tanulságai pedig bárki számára hasznos és instant megvalósítható ötletcsokrot kínálnak.
- Ha régi motoros vagy, lehet, hogy evidens lesz néhány információ a könyvben, viszont az egész zenei piac annyit változott pár év alatt, hogy biztosak vagyunk benne, Te is rengeteg új infót kapsz majd az olvasás során.
A könyv segít majd ismét képbe kerülni, mert a régi módszerek már nem feltétlenül működnek, sem egy klub üzemeltetésében, sem egy partisorozat szervezése esetén. Ezért kell például teljesen kimaxolni a közösségi média eszközeit és lehetőségeit!
- Az újonnan belevágó szervezőknek pedig erősen, szinte kötelezően ajánlott a könyv minden oldala. Bátran ki merjük jelenteni, hogy milliókat lehet majd spórolni a tippek segítségével! Már azzal is, ha betartod a „Mit ne csináljunk?” részeket.
Hiszen tudod, okos ember a másik hibájából tanul!